Glagol BITI - ja BIH, ti BI, on/ona/ono BI, mi BISMO, vi BISTE, oni/one/ona BI

Glagol koji je definitivno najviše zloupotrebljavan je glagol BITI. Glagol BITI rame uz rame sa nepismenima zloupotrebljavaju i pismeni.

Hajde prvo da vidimo kako se koristi glagol - BITI:

ja BIH, ti BI, on/ona/ono BI, mi BISMO, vi BISTE, oni/one/ona BI.

Kod većine tzv. pismenih primećujem da drugi oblik, sem oblika BI ne postoji: "Mi BI uradili...", "Vi BI uradili...", "Ja BI...". Naravno, pravilno je: "Mi Bismo uradili...", "Vi BISTE..."Ja BIH..."

Jedan deo tzv. pismenih piše BI SMO i BI STE, što je nepravilno, jer je u stvari to jedna reč. Da li ti isti pišu BI H? Ne, pišu BIH, pa samim tim piše se BISMO i BISTE.

Imamo i primere gde oni koji glume da su pismeni oblik BIH koriste u drugom licu jednine ili bilo kom licu množine, pa smo tako pre nekoliko godina imali jednog tzv. novinara i pisca koji je bio član žirija da je učesnika pitao: "Da li BIH ti...?" Odmah su počeli da mu se smeju, oni pismeniji.

Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.